dissabte, 3 de setembre del 2016

Algunes notícies per llegir 1-3/9/2016...

Ultimàtum de Blanes als càmpings en situació il·legal
El Punt Avui 1/9/2016

L'Ajuntament vol tancar un conflicte que fa anys que dura i proposarà als amos legalitzar el que sigui possible si retrocedeixen 50 m de la línia de mar i cedeixen terrenys per a una rotonda i un vial


NURI FORNS - BLANES
L'Ajuntament de Blanes traslladarà als propietaris de càmpings que tenen instal·lacions en situació il·legal un seguit de condicions perquè es pugui regularitzar la seva situació i si no les accepten, les farà tancar. Els càmpings situats a la zona de la Tordera van anar fent ampliacions amb els anys, en alguns casos sobre terreny rústic i en zones que l'Agència Catalana de l'Aigua considera inundables.

Però l'Ajuntament vol tancar aquest mes o a l'octubre com a molt tard la nova proposta del pla general d'ordenació urbana (POUM) i un dels esculls més importants és la situació irregular d'alguns càmpings. Segons va explicar ahir la regidora d'Urbanisme, Pepa Celaya, la llei permet actualment legalitzar les ampliacions que es van fer abans del 2005, però depèn de la voluntat de l'Ajuntament. Per això, el consistori proposarà legalitzar el que sigui possible, sempre que els càmpings s'avinguin a les condicions que plantejaran. En concret, l'Ajuntament vol recuperar un conveni signat amb els amos dels càmpings el 2008, i que mai es va arribar a executar, i que els establiments es facin càrrec del pla especial per fer front a possibles inundacions (els càmpings estan a tocar de la Tordera). Precisament, els propietaris de càmpings van portar al jutjat el POUM del 2010 perquè consideraven que no s'havien de fer càrrec del pla d'inundabilitat i les despeses que comportava, i el jutjat els va donar la raó. Segons Celaya, però, actualment la normativa deixa clar que per legalitzar els terrenys en situació irregular han de presentar un pla especial, que han d'aprovar Generalitat i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA). D'altra banda, segons el conveni que l'Ajuntament insistirà a recuperar, els càmpings haurien d'enretirar-se 50 metres de la línia marítima i cedir un espai per fer una rotonda i un nou vial.

Proposta meditada

“No els podrem legalitzar si no accepten les condicions, i ens veurem obligats a tancar les instal·lacions que van ampliar fora de la llei”, va dir Celaya, que, a més, va recordar que no totes les ampliacions són legalitzables. “No és la nostra voluntat, volem salvar les places, però els càmpings s'han beneficiat durant molts anys d'aquesta situació; la nostra posició és ajudar-los, però si no accepten la proposta ens veurem obligats a tancar les ampliacions”, va dir la regidora. Celaya hi va afegir, a més, que es tracta d'una proposta “molt meditada”.

LA XIFRA

27.000 places de càmping hi ha aproximadament a Blanes, i és el sector d'allotjament turístic més gran.

LA FRASE

Els volem ajudar, però si no accepten la proposta ens veurem obligats a tancar les ampliacions
Pepa Celaya
REGIDORA D'URBANISME

LA DATA

2008 és l'any que es va signar un conveni entre els càmpings i l'Ajuntament, però no s'ha executat mai.


L'octubre pren més força com a data de la Festa al Cel 2017
El Punt Avui 3/9/2016

La direcció del festival aeri descarta el maig perquè presenta un calendari molt ple de trobades i amb els avions compromesos

L'Ajuntament, però, no vol renunciar-hi encara perquè és el mes preferit pel sector turístic


TERESA MÁRQUEZ - SANTA SUSANNA
El cap de setmana del 7 i el 8 d'octubre es consolida com la data més probable per celebrar la Festa al Cel 2017 a Santa Susanna i, en tot cas, l'esdeveniment no anirà més enllà de la primera quinzena d'aquell mes. El director del festival aeri, Daniel Ventura, va confirmar ahir que s'havia descartat el mes de maig, que també sonava en un principi, perquè presenta un calendari de trobades en l'àmbit europeu molt ple i perquè les naus participants tenen molts compromisos. “Creiem que la Festa al Cel de l'any vinent s'hauria de fer durant la primera quinzena d'octubre, perquè, a banda d'una major disponibilitat dels avions, també es recuperaria el calendari d'edicions anteriors”, assenyala.

Ventura recorda que la darrera celebració, que es va fer el 25 de setembre, es va haver d'avançar una setmana perquè coincidia amb el triatló Ironman, que es fa a Calella. Ventura es mostra molt satisfet de la bona rebuda que el festival ha tingut a Santa Susanna i lloa que el municipi turístic “hagi vist l'oportunitat de ser l'escenari d'un esdeveniment internacional amb un ampli ressò”. El director del festival avança que, pel que fa a espais, fer el festival aeri a Santa Susanna “serà fins i tot més fàcil que fer-lo a Mataró”. “Santa Susanna es troba al mig d'una platja recta i neta d'estructures que puguin dificultar l'espectacle”, diu, i hi afegeix que “hi haurà un doble espai on es mouran les naus, un de més central d'uns tres quilòmetres de llarg per a aquelles de velocitat baixa i un de fins a vint quilòmetres per als aparells de velocitat alta”.

Per la seva banda, l'alcalde de Santa Susanna, Joan Campolier (AiS), va destacar que el ritme de les reunions amb els organitzadors s'intensificarà ara al setembre “per poder treballar amb temps suficient tot el programa”. Malgrat que reconeix que serà difícil que la festa es pugui celebrar al maig, Campolier diu que no hi vol renunciar encara perquè la majoria d'empresaris del sector turístic prefereixen que el festival es faci a començament de temporada.

L'alcalde va dir que la setmana vinent tindrà una reunió amb representants d'Interior per concretar el dispositiu de seguretat que requereix la celebració. Campolier va precisar que l'espai central de la Festa al Cel s'ubicarà des de la riera de Santa Susanna fins a Malgrat.

LA FRASE

Hi ha més disponibilitat dels avions i es recuperaria el calendari d'edicions anteriors
Daniel Ventura
DIRECTOR DEL FESTIVAL FESTA AL CEL


L’Agència de Residus de Catalunya no es farà càrrec de la retirada dels pneumàtics
Ràdio Arenys 2/9/2016

Els pneumàtics s'ha anat acumulant durant 10 anys

Així ho ha transmès el seu director, Josep Maria Tost, a l’alcaldessa, Annabel Moreno, i la regidora de Medi Ambient, Laia Martín. Tot i això, Tost s’ha compromès a aconseguir algun tipus d’ajuda per l’Ajuntament.

Laia Martín ha explicat que li han exposat la situació i que des de l’Agència de Residus entenen que hi ha un problema important a nivell mediambiental. Tot i això, han remarcat que la solució només està en mans de l’Ajuntament, tot i que s’han compromès a parlar amb gestors i empreses que s’encarreguen de fer aquest tipus de tasques per intentar que no surti tant car. Josep Maria Tost també diu que parlarà amb el conseller de Medi Ambient per veure si es pot facilitar algun tipus d’ajuda econòmica.

Mentrestant, des de l’Ajuntament es continuarà requerint a la família propietària del terreny que el netegi. Martín recorda que assumir aquesta tasca suposaria al consistori entre 35.000 i 80.000 euros.

Laia Martín recorda que és un cas que s'origina fa més de 10 anys i es mostra preocupada pel fet que no s'hagi pogut solucionar en tot aquest temps. En aquest sentit, l'Ajuntament va obrir un expedient l'any 2007, es va seguir el protocol establert en aquests casos i s'han enviat diversos requeriments als hereus del propietari de la finca, Pepín Gil, mort fa anys. La problemàtica rau, però, en que aquests hereus no accepten l'herència. Per tant, ningú es fa responsable de l’abocador.


La Generalitat no retirarà els pneumàtics d'Arenys
El Punt Avui 3/9/2016

L'Agència de Residus de Catalunya confirma a l'Ajuntament que és un cas de competència municipal

Li ofereix buscar ajuda i negociar amb les empreses


TERESA MÁRQUEZ - ARENYS DE MAR
L'Agència de Residus de Catalunya no assumirà la retirada dels 5.000 pneumàtics abandonats des de fa més de deu anys en una finca privada d'Arenys de Mar. El director de l'ens, Josep Maria Tost, es va reunir ahir amb l'alcaldessa, Annabel Moreno (ERC), i la regidora de Medi Ambient, Laia Martín (ERC), i els va assegurar que es tracta d'una competència municipal. Per això ha de ser l'Ajuntament qui s'encarregui de traslladar aquests residus a un centre adequat on es puguin tractar mentre els propietaris de la finca no se'n facin càrrec. L'alcaldessa explica que l'Agència de Residus de Catalunya els ha traslladat el compromís de buscar recursos econòmics i negociar un preu més reduït amb les empreses gestores. Es calcula que el cost de l'actuació es mou entre els 35.000 i els 80.000 euros. “Estem en una situació complexa perquè aquests residus s'han de treure en tant que representen un problema mediambiental i un perill per a la seguretat de les persones, però també impliquen una despesa no prevista pel consistori”, precisa Moreno. L'alcaldessa recorda que el seu govern treballa per trobar una solució i que ja ha rebut requeriments tant de Medi Ambient com del Síndic de Greuges. “En tot cas, si el cost l'hem d'assumir només nosaltres no podrem actuar fins a començament del 2017, perquè ara no tenim disponibilitat econòmica”, diu.