dimecres, 16 de novembre del 2016

Sobre el Port de Tossa de Mar 16/11/2016... de l'absurd a l'incomprensible...

I és que el tema de la consulta s'embolica que fa fort!... 

Els promotors segueixen a la seva, enganyant a la gent. Ens preguntem on pot arribar la immoralitat d'aquestes...

Els promotors segueixen a la seva, enganyant a la gent.
Ens preguntem on pot arribar la immoralitat d'aquestes persones i quin dia l'ajuntament decidirà parar-los els peus.
Després de demostrar que ens estan enganyant, que han presentat un projecte fals 'enganxat i copiat' d'un altre fet per Murcia, de tenir un estudi d'impacte ecològic tombat pel Jordi Couso i el mateix tècnic dels promotors, un estudi de viabilitat absolutament inventat, un estudi econòmic inflat...
QUAN ELS HI PARARAN ELS PEUS?
O ho tenim que fer també nosaltres?

Un promotor del port de Tossa assegura que el dia 21 ja treballaran en el projecte
Diari de Girona 16/11/2016

Isidre Ventura «confia» que es podrà fer la consulta el 20 de novembre, suspesa cautelarment per l´Estat, i que guanyarà el sí - L´equip de govern local diu que si el jutge manté la suspensió, tornaran a tramitar-la i demanaran l´autorització a Madrid

Un dels promotors del projecte de construcció d´un port esportiu, quatre xalets i un hotel de cinc estrelles a Tossa de Mar, Isidre Ventura, va assegurar ahir que començaran a treballar en la seva execució el 21 de novembre, un dia després de la consulta popular que «confia» que finalment s´acabarà celebrant.
El Jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Girona la va suspendre dilluns cautelarment a petició de la delegada del Govern a Catalunya, María de los Llanos de Luna, que va presentar un recurs contra l´acord de ple i el decret d´alcaldia que l´autoritzaven.
«Estem esperant una decisió final, però confiem que s´acabarà celebrant i que sortirà guanyador el sí» va dir Ventura, qui va avançar a Diari de Girona que el dia 21 de novembre ja tenen previst començar a treballar per executar el projecte i «eradicar l´atur a la Selva». «El mateix dia 21 ja activarem la borsa de treball per cobrir els 1.500 llocs que es necessitaran els pròxims tres anys per construir el port, i després, les 720 places fixes per fer funcionar el port i l'hotel» va dir el promotor que va recordar que els veïns de Tossa tindran «prioritat»
En aquest sentit, Ventura va criticar la suspensió cautelar de la consulta. «Espanya té un problema de treball i atur i quan proposes cobrir 1.500 llocs, et trobes amb això. S´han tornat bojos en aquest país» va valorar Ventura qui fa més de dos mesos que va registrar dues noves societats mercantils, Harbor Tossa SL i Harbour Marine SL, destinades a «executar i explotar» l'obra i de les quals és administrador únic.
Per la seva part, l´alcaldessa de Tossa, Gisela Saladich (TU) va avançar ahir que si el jutge finalment no deixa celebrar la consulta popular, tornaran a tramitar-la i demanaran l´autorització de l´Estat, ja que un dels arguments de la delegació del govern espanyol a Catalunya per demanar la suspensió cautelar va ser que l´Ajuntament no havia demanat el preceptiu permís a l'Estat, entenent que la consulta està basada en un precepte de la Llei de Consultes catalana que està suspès pel Tribunal Constitucional. «Si aixequen la suspensió, farem la consulta i en paus. Si no iniciarem els tràmits per tornar a convocar-la, demanat l´autorització a Madrid» va dir Saladich precisant que avui presentaran les al·legacions a la resolució judicial.
«De moment tota la campanya està aturada i estem a l´espera» va ressaltar Saladich qui va afegir que en cas que finalment s´aixequi la suspensió, la consulta es faria tal com estava previst. «Ja ho tenim tot preparat per poder votar aquest diumenge» va afegir l´alcaldessa. En total, estaven cridats a les urnes 5.853 tossencs.

Com ja comentava (i pronosticava) aquest dilluns, des de l'ajuntament no s'ha trigat ni 48h en fer servir la suspensió de la consulta en benefici propi. I per cert, fixeu-vos que continua sense aclarir el que farien si surt el NO...

COMUNICAT DE PREMSA
Ajuntament de Tossa de Mar 16/11/2016

Vistes les darreres informacions i amb les al·legacions presentades per a poder dur a terme la consulta popular respecte l’inici o no del tràmit legal de modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM) de Tossa per a la possible construcció d’un port, un hotel de cinc estrelles i quatre habitatges amb els seus accessos, l’equip de govern de l’Ajuntament de Tossa vol aclarir que:
1) Si el jutge finalment manté la suspensió de la consulta popular prevista per al proper diumenge, des de l’Ajuntament s’esgotaran totes les vies legals perquè el poble pugui votar.
2) No compartim les declaracions fetes en els mitjans de comunicació per part dels promotors. En el cas que el resultat de la consulta fos “SI”, l’ajuntament iniciaria els tràmits de modificació de POUM. Per iniciar els tràmits, els promotors haurien de complimentar tots els requeriments que marca la legislació urbanística vigent. La decisió final correspondrà a les administracions que siguin competents en cada matèria.
3) Tampoc compartim les declaracions dels que ataquen el procés participatiu i s’oposen al mateix.
4) Agrair el suport rebut a la iniciativa municipal per part de les institucions i partits polítics i en defensa del Dret dels veïns a manifestar a les urnes la seva opinió sobre un tema de tanta importància pel futur del municipi davant de la impugnació de la convocatòria de consulta per part de l’Estat. La consulta és una eina més de participació ciutadana que ha permès el debat obert entre els partidaris del “SI” i del “NO”.
5) Aquest equip de govern sempre ha defensat el dret a poder votar i que la població s’expressi lliurament, fet que contrasta amb l’actitud de l’oposició de CIU de Tossa i dels representants locals dels partits ERC i C’s, i ara de l’Estat.

Servei de Premsa - Ajuntament de Tossa de Mar

Les mentides tenen les potes molt curtes, diuen. A continuació es desmunten els nous arguments de l'ajuntament...

Amics de Tossa i la plataforma hem decidit que diumenge dia 20N serà SI o SI el dia que direm NO a la...

Amics de Tossa i la plataforma #DiemNO hem decidit que diumenge dia 20N serà SI o SI el dia que direm NO a la requalificació de terrenys, no a la destrossa del nostre patrimoni natural i SI A MANTENIR LA BELLESA DEL NOSTRE TERRITORI!
#DiemNO i continuem!

Ens arriba aquest comunicat per part de CiU. Nosaltres teníem ahir informacions que ens asseguraven que dimecres...

Ens arriba aquest comunicat per part de CiU.
Nosaltres teníem ahir informacions que ens asseguraven que dimecres dia 9 ja s'havia comunicat a l'alcaldesa el defecte de forma de la consulta i que quedaria aturada.
I finalment, que divendres ja tenien el document del jutjat.
I és bàsicament per això que si l'ajuntament té tres dies per poder fer alegacions, avui és el darrer dia.
Si haguessin rebut el document dilluns, es tindrien que presentar les alegacions dijous.
Si això és cert, i l'ajuntament divendres era coneixedor de que la consulta havia quedat aturada perquè no ho va informar el dia del debat a la població?
Què està passant????

Doncs això... de l'absurd a l'incomprensible...


Amb quin desvergonyiment plantegen un nou port esportiu a Tossa
Apologia de la curiositat · El bloc de Xavier Febrés 16/11/2016

La suspensió cautelar per ordre judicial del referèndum ciutadà previst el diumenge vinent a Tossa de Mar sobre el projecte urbanístic d’un nou port esportiu de 450 amarratges, locals comercials, hotel i xalets de luxe és una qüestió de procediment davant del veritable dilema: encara més esports esportius que desfiguren, alteren i privatitzen la costa? Tot el litoral català pateix els anòmals desplaçaments de sorra provocats per la proliferació de prop de 50 ports privats anomenats “esportius”, barreres artificials construïdes sense miraments cada 15 km en mitjana, dintre d’una de les concentracions proporcionalment més elevades del Mediterrani.

L’últim Pla de Ports de Catalunya preveia l’any 2007 incrementar el total de 48.500 amarratges existents amb 6.000 més. A continuació, arran de la crisi econòmica, la Generalitat va corregir lleugerament el rumb amb una moratòria que no autoritzava fins el 2015 la construcció de nous ports, però permetia l’ampliació dels existents.

La proliferació de ports privats anomenats “esportius” i l’excés d’embarcacions d’esbarjo que només s’utilitzen uns comptats dies de l’any han desfigurat molts punts de la costa, en el marc d’una activitat constructora primordialment especulativa, a la qual l’aspecte esportiu resulta irrisori en comparació amb l’impacte provocat.

Quan determinades construccions com aquestes demostren de manera tan reiterada els seus efectes nocius, desconstruir és la decisió més assenyada i per tant més improbable. Hi ha promotors capaços de clavar una punyalada al paisatge i pretendre que és pel bé de tots.

El periodista Ramon Iglesias posava ahir el dit a la ferida quan escrivia al seu Facebook que calia “posar-hi sentit comú. Milers de persones tenen barques per fer-la servir una setmana a l'any. I si es creés un sistema de lloguer potent? I les marines seques? En última instància, posar limitacions i, quan no hi entrin més barques, prohibir posar-ne més. Per 200 persones que tenen barca en un poble no es pot destruir el paisatge de la majoria construït durant milions d'anys. És terrorisme ecològic i homicidi paisatgístic. A mi, i a la majoria de gent del meu poble d'origen, em van destruir el paisatge perquè quatre paios passegin la barqueta”.

L'entenc perfectament, a mi també. El port “esportiu” de Llafranc desfigura des del 1970 una de les badies més boniques del país, en benefici de 140 amarradors particulars i a més a més ha de ser dragat cada any per mala construcció. La fantasiosa qualificació de port esportiu encobreix un port absurd, mal construït i cegat sistemàticament pels moviments de sorra que ell mateix provoca, quan les llevantades esbandeixen la platja en el seu reflux i la sorra topa amb l’obstacle del port, que l’embossa i l’acumula. Els enginyers no ho van tenir en compte.

Camions de grans dimensions i pales excavadores traslladen cada any 100.000 metres cúbics de sorra d’un extrem a l’altre de la badia de Llafranc per tal que el port pugui continuar operant. La sorra agafada de la bocana acostuma a ser enllotada, contaminada d’hidrocarburs, greixosa i bruta. Un cop desplaçada, la maquillen per als banyistes amb un parell de camions de sorra més neta per damunt.
“Una obra per a rics amb mentalitat pobra”, escrivia des del 6 de juny de 1970 el setmanari Destino a propòsit del pitafi promogut i regentat pel Club Nàutic Llafranc, com a propietat particular destinada als seus socis, dintre d’una concessió administrativa de l’espai públic durant 99 anys per part del ministeri d’Obres Públiques de l’època.

Només és un exemple, però no pas una excepció.


El sol fet de proposar un port esportiu en un lloc de gran valor paisatgístic com Tossa fa pensar que no hem tret prous lliçons de la crisi.

FIRMEU | PRESERVEM EL PATRIMONI NATURAL: NO A LA CONSTRUCCIÓ DE UN PORT A TOSSA "Seria enorme i afectaria un...