dimecres, 1 de febrer del 2017

Algunes notícies per llegir 31/1/2017-1/2/2017...

Consell d'Alcaldes extraordinari per tractar dels efectes del temporal
Ràdio Pineda 1/2/2017


El Consell d’Alcaldes del Maresme d'avui tractarà els danys del temporal al litoral maresmenc. Dilluns, el Departament de Territori i el Ministeri de Medi Ambient es va reunir per tractar les destrosses a la costa. Els efectes del temporal més greus van ser a Pineda i Malgrat de Mar. L'Estat central s'ha compromès a destinar 2'1 milions d'euros a Pineda i Malgrat per refer el litoral. A la trobada hi serà el Director General d'Ordenació del Territori de la Generalitat, Agustí Serra.

Al Consell d'Alcaldes també hi participarà el Conseller d'Interior Jordi Jané per parlar sobre la seguretat a la comarca. En aquest Consell d'Alcaldes hi participaran els caps de les policies locals i responsables de seguretat de cada poble de la comarca. La trobada es fa aquesta tarda.


El Consell d’Alcaldes tractarà les destrosses del temporal
Ràdio Palafolls 31/1/2017

Demà se celebra un Consell d’Alcaldes extraordinari per tractar els danys del temporal al litoral maresmenc. Aquest dilluns el Departament de Territori i el Ministeri de Medi Ambient s’han reunit per tractar les destrosses de l’onatge a la costa catalana i sobretot la del Maresme.

El mateix Departament explicarà les conclusions al Consell d’Alcaldes convocat per demà a la tarda. El temporal que es va produir fa gairebé dues setmanes va deixar diverses destrosses al seu pas, les més greus a Malgrat de Mar, on va inundar la zona dels càmpings i va arrencar l’asfalt, i el passeig de Pineda, on a més de destrossar la via, va trencar un col·lector que recollia les aigües residuals fins la depuradora i va desplaçar sorra fins la via del tren.

El govern espanyol es va comprometre el divendres passat en el consell de Ministres a destinar als dos municipis maresmencs més afectats pel temporal 2.1 milions d’euros, uns diners que es destinaran a regenerar la platja i afrontar els desperfectes.


Desmenteixen la construcció del Decathlon
Ràdio Palafolls 31/1/2017


La regidora d’urbanisme de Malgrat de Mar, Mireia Castellà, JxM, ha negat que la construcció del complex comercial que va anunciar ahir l’encara alcalde, Joan Mercader, a través de l’emissora municipal estigués en un estat tant avançat com s’apuntava. Castellà assegura que en cap moment se li ha presentat el projecte definitiu.


OFENSIVA FINAL DEL PSC
Elmalgrantenc.com 1/2/2017

En un últim intent, pràcticament a la desesperada, de decantar la balança cap al seu costat, l’equip del PSC s’ha llançat els darrers dies a anunciar un seguit de projectes previstos per als pròxims anys a Malgrat de Mar. Vàries d’aquestes accions s’han donat com a tancades per l’alcalde, tot i que encara estan pendents de recórrer part dels tràmits administratius corresponents o tot just es troben en ple procés de negociació. L’ampliació i reforma del cementiri municipal, la construcció d’un tanatori en els terrenys de la Ciutat Sanitària i una gran zona comercial a l’àrea de l’Escultor Clarà, en són algunes d’elles.

La instal·lació de la zona comercial, on s’ha assegurat que s’hi ubicarà una coneguda multinacional dedicada a la comercialització de material esportiu i crearia 200 llocs de treball, és la que més polseguera ha aixecat. Moltes han estat les veus que han negat i desmentit que el projecte es trobi en una fase tan avançada, tal i com ha manifestat el socialista Joan Mercader. De fet, ha estat la regidora d’urbanisme, Mireia Castellà (JxM), qui ha assenyalat que a hores d’ara no hi ha res tancat. Castellà, però, sí ha reconegut contactes amb els promotors.

Les xarxes socials també han estat punt de discussió entre partidaris i detractors de la moció de censura contra l’alcalde. Al llarg de les darreres hores han proliferat les desqualificacions i els insults, molts dels quals protagonitzats per destacats membres del PSC.

Tot plegat, arriba a poques hores del ple extraordinari on s’ha debatre i votar la moció de censura contra l’alcalde, presentada per JxM, Esquerra, PDECat i la CUP. L’acte es farà aquest dimecres a la sala de plens del consistori, a les dotze del migdia.


El projecte de la C-32 Blanes-LLORET als tribunals. 👏. Un projecte pensat per conservar la hegemonia de la concessió


El TSJC admet a tràmit el recurs d’Aturem la C-32 contra el projecte de prolongació de l’autopista
Nova Ràdio Lloret 31/1/2017

IMATGE: IMATGE D'ARXIU D'UNA CONCENTRACIÓ DE LA PLATAFORMA | FONT: ATUREM LA C-32

La sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) admet a tràmit el recurs i la petició de suspensió cautelar del projecte de prolongació de l’autopista C-32 presentat per la plataforma Aturem la C-32.

En un comunicat, la plataforma explica que la sala tercera del TSJC dóna deu dies a la Generalitat per presentar al•legacions i nou dies als ajuntaments de Blanes, Lloret i Tordera per presentar-se com a part afectada.

En la mateixa nota de premsa, Aturem la C-32 mostra la seva alegria per tenir una primera resposta de la justícia que pren com un primer pas en el camí a aturar definitivament el que l’entitat considera “una barbaritat que especula amb el territori i destrueix els últims boscos de La Selva marítima”.

Davant d’això, la plataforma considera que els ajuntaments de Blanes i Lloret de Mar tenen una “nova oportunitat” per defensar el “no” al projecte i donar veu a la consulta popular que es va celebrar l’abril del 2016, on el 70% dels votants van mostrar-se en contra de la prolongació.


El TSJC admet a tràmit el recurs contra el projecte de prolongació de la C-32
Tribuna Selvatana 1/2/2017

La Plataforma considera que "els ajuntaments de Blanes i Lloret de Mar tenen una nova oportunitat per defensar el no al projecte i donar veu a la consulta popular que es va celebrar l’abril del 2016".

Fotografia: Un dels trams finals de l´actual C-32. / Ajuntament

La sala del contenciós administratiu del Tribunal de Justícia de Catalunya (TSJC) ha admès a tràmit el recurs i la petició de suspensió cautelar del projecte de prolongació de l’autopista C-32 presentat per la Plataforma ciutadana Aturem la C-32 i les entitats que li donen suport arreu del territori, que han aconseguit així que la justícia prengui part en l’assumpte del polèmic projecte, que més d’un 70% de la població de Blanes i Lloret de Mar no vol.

D'aquesta manera, doncs, la Sala tercera del TSJC accepta els arguments de les entitats i dóna 10 dies a la Generalitat per presentar al·legacions i 9 dies als ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar i Tordera per presentar-se com a part afectada. La Plataforma Aturem la C-32 ha emès un comunicat on mostra la seva satisfacció per tenir "una primera resposta de la justícia", que pren com "un primer pas en el camí a aturar definitivament aquesta barbaritat que especula amb el territori i destrueix els darrers boscos de La Selva Marítima", asseguren.

La Plataforma considera que "els ajuntaments de Blanes i Lloret de Mar tenen una nova oportunitat per defensar el no al projecte i donar veu a la consulta popular que es va celebrar l’abril del 2016 i va demostrar l’amplia oposició de la ciutadania dels dos pobles que els governs locals representen".


El TSJC admite un recurso de 10 entidades contra el proyecto de la C-32 Blanes y Lloret
Blanesaldia.com 31/1/2017

Un grupo de personas camina por la zona boscosa por la que discurriría la autovía / Plataforma Aturem la C-32

La proyectada obra de prolongación de la autovía C-32 entre Tordera y Lloret de Mar, atravesando zonas boscosas de estas poblaciones y de Blanes, ha sufrido un importante frenazo al haber admitido el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) a trámite la petición de que se desestime el proyecto y se paralicen de forma cautelar las obras.

El 8 de septiembre de 2016 la Associació Ciutadana SOS Lloret y nueve entidades más, interpusieron recurso contencioso administrativo contra la resolución del conseller de Territori i Sostenibilitat del pasado 18 de julio. También, contra otra resolución del pasado verano del director general de Políticas Ambientales de la Generalitat y contra un acuerdo fechado en noviembre de 2014, todos ellos relacionados con el proyecto de la prolongación de la autovía C-32.

La sala tercera de los Contencioso Administrativo del TSJC ha notificado hoy un decreto (clicar aquí para descargar) en el que, en el apartado de «fundamentos de derecho» estima «válida la comparecencia de la parte recurrente» y argumenta que procede «admitir a trámite el recurso, requiriendo a la Administración demandada para que remita el expediente administrativo».


En la parte dispositiva destaca que el TSJC acuerda «formar pieza separada para tramitar la medida cautelar solicitada por la parte actora». Es decir, la paralización cautelar de las obras.

El alto tribunal concede 20 días a la Generalitat para que le envíe la documentación del proyecto y, de paso, emplaza a la Generalitat para que se persone en la causa. También, acuerda que se comunique la resolución del TSJC a los ayuntamiento de Blanes, Tordera y Lloret de Mar, al ser partes interesadas, concediéndoles un plazo de nueve días para que comparezcan en el procedimiento.

Por último, pide que se publique la resolución en el Diari Oficial de la Generalitat a fin de que tengan conocimiento del procedimiento contencioso quienes «puedan tener interés directo, profesional o económico en el asunto».

Comunicado de  la Plataforma Aturem la C-32

A raíz del posicionamiento del TSJC, la Plataforma Aturem la C-32 ha emitido un comunicado en el que muestra «su alegría por tener una primera respuesta de la justicia» encaminada a «parar definitivamente esta barbaridad que especula con el territorio y destruye los últimos bosques de la Selva Marítima».

La entidad considera que los ayuntamientos de Blanes y Lloret «tienen una nueva oportunidad para defender el no al proyecto y dar voz a la consulta popular que se celebró en abril de 2016 y que demostró la amplia oposición de la ciudadanía de los dos pueblos».


Blanesaldia.com 1/2/2017

Imatge de la consulta popular que es va fer el 17 d’abril de 2016 / Blanesaldia.com

La sala del contenciós administratiu del Tribunal de Justícia de Catalunya admet a tràmit el recurs i la petició de suspensió cautelar del projecte de prolongació de l’autopista C-32, i ha donat nou dies hàbils als Ajuntament de Blanes i Lloret per personar-se en el procediment.

Aquesta decisió és un pas endavant per a la Plataforma Aturem la C-32 i totes les entitats que li donen suport i a l’hora és una nova possibilitat per a que els ajuntaments de Blanes i de Lloret puguin donar resposta a les consultes populars que es van fer durant el mes d’abril del 2016.

És per aquest motiu que els grups municipals d’ICV-EUiA i Batega per Blanes exigeixen al consistori que es personi en el procediment. Els dos grups municipals, que sumen sis dels 21 regidors i regidores del Plenari, insten a l’alcalde i a l’equip de govern que treballin per impossibilitar aquest atemptat als paratges de Blanes i Lloret.

També, demanen que l’Ajuntament es personi en el recurs per tal de traslladar la voluntat popular i els antecedents en relació al projecte d’ampliació de l’autopista fins a Lloret de Mar.

D’aquesta manera, la institució local podrà complir el mandat popular de les prop de 2.000 veus que van dir NO a la C-32 a Blanes, un no clar i contundent que en el seu moment es van veure orfes de representació dins de l’equip de govern, malgrat que dos dels socis del mateix han dit estar també en contra del projecte.


Nova Ràdio Lloret 1/2/2017

IMATGE: IMATGE D'ARXIU D'ATUREM LA C-32 DAVANT DELS JUTJATS | FONT: EL PUNT AVUI

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha admès a tràmit el recurs presentat per la plataforma Aturem la C-32 en contra del projecte per fer arribar l’autopista fins a Lloret de Mar, així com la petició de suspensió cautelar.

L’alt tribunal dóna un termini de 10 dies a la Generalitat per presentar al•legacions, i 9 dies als ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar i Tordera per presentar-se com a part afectada.

Davant d’aquest resolució judicial, la plataforma Aturem la C-32 mostra la seva alegria i entén que el TSJC “ha acceptat” els seus arguments contraris al projecte. Un dels portaveus, el lloretenc Jordi Palaudelmàs, recorda que han presentat el recurs a la prolongació de l’autopista, entre altres coses, perquè “compta amb un estudi d’impacte ambiental caducat”. 

La Plataforma interpreta l’admissió a tràmit per part del TSJC com “un primer pas en el camí per aturar definitivament l’arribada de l’autopista” que, segons diu literalment, “especula amb el territori i destrueix els darrers boscos de La Selva Marítima”.

Aturem la C-32 va més enllà i considera que els ajuntaments de Blanes i Lloret tenen “una nova oportunitat per defensar el no al projecte i donar veu a la consulta popular feta l’any passat”.

L’admissió a tràmit del recurs presentat per la plataforma s’ha conegut aquest dimarts. Els ajuntaments de Lloret i Blanes han dit que, quan rebin la documentació del TSJC, l’estudiaran i decidiran si es presenten o no com a part afectada.


El Punt Avui 1/2/2017

Els opositors a l'autopista consideren que el tribunal veu fonament en la denúncia de “projecte irregular”

El govern i els ajuntaments de Blanes, Lloret i Tordera poden presentar al·legacions

Una imatge d'integrants d'Aturem la C-32 als jutjats de Blanes, al setembre del 2016 Foto: JOAN SABATER.

JORDI FERRER - LLORET DE MAR / BARCELONA
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) estudia la suspensió de les obres de la C-32 a Lloret de Mar. El tribunal ha admès a tràmit el recurs contenciós administratiu de la plataforma Aturem la C-32, contrària a l'allargament de l'autopista. La Generalitat i els ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar i Tordera poden presentar al·legacions a la resolució del TSJC.

Pel portaveu d'Aturem la C-32, Jordi Palaudelmàs, el TSJC ha obert una peça separada sobre el fons del recurs –l'allargament de la infraestructura– per decidir si atura les obres com a mesura cautelar. “El que no voldríem és que comencin les obres i no s'hagi dictaminat si el projecte és il·legal”, assenyala Palaudelmàs.

A banda del que decideixi el jutge sobre la mesura cautelar, Aturem la C-32 manté que el projecte té irregularitats. El litigi judicial podria continuar, doncs, encara que el TSJC no paralitzi els treballs. Que el TSJC hagi admès el recurs vol dir, però, que la denúncia que han presentat “té fonament”, diu Palaudelmàs. La Generalitat ha posat a licitació els treballs de l'allargament de l'autopista; s'hi podien presentar ofertes fins al 23 de gener. El contenciós va ser presentat el setembre del 2016 i el van signar, entre altres, SOS Lloret, Amics de Tossa, Federació Ecologistes de Catalunya, Salvem Pinya de Rosa, S'Agulla, Preservem el Maresme, Associació Naturalistes de Girona, la Institució Altempordanesa per a la Defensa i l'Estudi de la Natura (Iaeden), l'associació de veïns Banyeres-Solimar-Nou Premià, Iniciativa per Catalunya (ICV), la Candidatura d'Unitat Popular (la CUP), Esquerra Unida i Alternativa (EUiA), Joves d'Esquerra Verda i Fortaco SA-Hotel Acapulco.

LA DATA

07.09.16 Va ser el dia que una quinzena d'entitats i partits (i un hotel) van presentar un recurs al TSJC contra la C-32.

La Generalitat, deu dies; els consistoris, nou

La resolució del TSJC dona deu dies a la Generalitat i nou als ajuntaments de Lloret, Blanes i Tordera perquè presentin al·legacions. A més, Territori i Sostenibilitat té vint dies per aportar l'expedient administratiu impugnat. La Generalitat va aprovar el projecte en el tram Tordera-Blanes-Lloret al juliol. La previsió és que les obres durin 26 mesos i costin 52 milions (sense IVA) –Abertis assumeix el pagament–. Els treballs començaran a Tordera, a la GI-600, on s'acaba la C-32, a tocar de la carretera de Blanes.


Ràdio Pineda 1/2/2017


El regidor del PDCAT de l'Ajuntament de Pineda a l'equip de govern, Francesc Horta, va presentar una moció al darrer ple municipal de suport al Pla Integral de mobilitat del Maresme, que va ser votada per unanimitat. La moció demana actualitzar els estudis en matèria de mobilitat a la comarca, i millorar la connexió de l’Alt Maresme amb Girona, i amb el Vallès Oriental. També adequar les estacions de Renfe per a persones amb mobilitat reduïda o disposar de zones d’aparcament a prop de les estacions i altres mesures sobre la xarxa de transport públic per carretera. Un aspecte clau és la millora del servei de bus nit a la comarca o fer gratuïta la C-32 pels maresmencs. La moció va ser llegida pel regidor del PDECAT, Francesc Horta. La moció també demana que el pla integral pugui disposar dels 400M€ que va prometre l'Estat central quan va traspassar la NII a la Generalitat. Només van arribar 97M€, que a més, es van destinar a altres finalitats del país. La moció es va aprovar per unanimitat.


Ràdio Tordera 31/1/2017


Des de Girona ens arriba l’alerta que podem estar al principi de la fi de les abelles a Catalunya. El problema és la invasió imparable de l’anomenada vespa asiàtica, que pot exterminar les abelles autòctones. Josep Maria Claria, coordinador del sector apícola d’Unió de Pagesos, ha explicat que si la situació continua així, es dirà adéu a les abelles en 3 o 4 anys amb greus conseqüències.

Els experts alerten del difícil combat contra la vespa asiàtica a les portes de l’eclosió de nous nius. Una activitat biològica que s’entendrà les pròximes setmanes i culminarà a la primavera. De fet, és una espècie invasora que ha generat alarma arran de les informacions d’un atac greu contra un pagès de Susqueda i del crit al cel dels apicultors, que denuncien que les abelles de la mel estan en perill, tal com havia explicat el Diari de Girona. El centre de Recerca Ecològica reclama més mesures i més eficients després de 5 anys de convivència amb una espècie que s’ha consolidat en punts com la Garrotxa o el Gironès. De la seva banda el director general de polítiques ambientals de la generalitat, Ferran Miralles, ha demanat calma als apicultors. Reconeix que és un problema però que no ens ha de preocupar més que d’altres que també amenacen les abelles de la mel, per exemple. Ni posaran en risc la vida de les persones ni extingiran les abelles.

Ara, els experts asseguren que ja es troba en fase d’expansió i de consolidació en aquest territori. En aquest sentit, recorden que l’insecte és fàcil d’identificar perquè sol mesurar entre 2 i 3 centímetres, té un cos fosc i una banda groga al final i construeix nius de grans dimensions, amb forma esfèrica i els situa a les parts altes dels arbres.


Ràdio Tordera 31/1/2017


L’Ajuntament de Tordera va posar en marxa fa unes setmanes una prova pilot consistent en fer un programa alternatiu per al control de la població de la processionària, més proper a l’àmbit de la lluita integral de plagues. Les actuacions a realitzar van consistir en afavorir el control de la dinàmica poblacional d’aquest insecte autòcton, mitjançant la instal·lació de caixes niu per a les aus insectívores; l’eliminació del nius detectats a l’arbrat privat, mitjançant el compliment dels requeriments enviats als propietaris dels pins afectats.

La Generalitat plantejarà un pla global contra la processionària que impliqui més departaments per combatre’n la virulència. En declaracions a Ràdio Tordera, El cap de la secció de la Planificació de la direcció general de Forests del govern, Jorge Heras, ha dit que caldrà la implicació conjunta no només d’Agricultura sinó també de Territori i de Salut.

Les molèsties més freqüents associades a aquest insecte són bàsicament els danys produïts a les persones i als animals domèstics,  fruit de la pròpia ingesta o l’aparició d’urticària produïda per les erugues  i la proliferació, augment i freqüència de brots al·lèrgics . No obstant,  a més d’aquests efectes sanitaris,  també cal tenir en compte els efectes en el propi paisatge de la zona que provoca quan esdevé plaga (boscos defoliats, plomalls d’agulles mig menjades i seques, la presència de nius hivernants) i que també incideix en el malestar de la població propera a aquestes masses forestals afectades.  Per a qualsevol consulta, aclariment o incidència al respecte de la processionària a Tordera podeu posar-vos en contacte amb l’Àrea de Medi Ambient.