dilluns, 7 d’agost del 2017

Territori i Sostenibilitat licita les obres d'una via ciclista entre l'estació de ferrocarril de Riells i Viabrea-Breda i el nucli de Breda 7/8/2017

Llegint el projecte urbanitzador (recomano llegir la descripció de les obres) s'entén per què posen un mapa tan ridícul... per a que no es vegi lo que trinxen...


No us deixeu enganyar llegint només el titular, només és l'excusa, com la resta de trams i ramals de la Tourdera, i llegiu la descripció de les obres un cop heu vist per on passa. I per cert, un cop fetes les obres i afectat irreversiblement l'espai, quedarà en desús i abandonat (com la majoria de trams ja executats) però ningú ho dirà perquè, i això és l'important, de lo que es tracta és de fer les obres.

Aquesta també és bona...  "millorar la seguretat i comoditat en els desplaçaments de vianants i ciclistes i s’emmarca en el conjunt d’actuacions que el Departament està desplegant per afavorir la mobilitat en bicicleta"... Quins vianants i ciclistes? Es pensen que això és Barcelona ciutat?...

Territori i Sostenibilitat licita les obres d'una via ciclista entre l'estació de ferrocarril de Riells i Viabrea-Breda i el nucli de Breda
Territori i Sostenibilitat 7/8/2017

El vial tindrà una longitud de dos quilòmetres i discorrerà en paral·lel a la carretera GI-552

Els treballs, que compten amb una inversió prevista de 931.000 euros, començaran durant l’hivern


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació, per un import de 931.000 euros, de les obres per a formar una via per a vianants i ciclistes que unirà el nucli de Breda amb l’estació de ferrocarril de Riells i Viabrea-Breda (la Selva). Els treballs començaran l’hivern vinent i tindran una durada prevista de sis mesos. Aquesta obra permetrà millorar la seguretat i comoditat en els desplaçaments de vianants i ciclistes i s’emmarca en el conjunt d’actuacions que el Departament està desplegant per afavorir la mobilitat en bicicleta.

El vial tindrà una longitud d’uns dos quilòmetres i discorrerà sensiblement paral·lel a la carretera GI-552. El traçat s’inicia prop del final del nucli urbà de Breda i finalitza al nucli de Viabrea, a l’avinguda de Mossèn Pere Ribot.

La via ciclista transcorre pel marge dret de la carretera (costat est) amb una secció de 3 metres i un paviment granular format per sauló estabilitzat amb calç. El vial se separa de la calçada entre 3 i els 5,5 metres. Per salvar la riera de Breda, es preveu la construcció d’un pont de 25 metres de longitud i 3,4 metres d’amplada.

L’actuació que ara es licita inclou també algunes obres addicionals com el condicionament de l’accés a Viabrea –carrers Mossèn Pere Ribot i Agustí Simon—i la formació d’un nou  accés al camí de can Sagristà, a Breda, que es pavimentarà i tindrà una secció de 5,5 metres d’amplada i una longitud de 180 metres. Així mateix, s’adaptarà al pas del carril bici la intersecció de les carreteres GI-552 i GIV-5223 (d’accés a Breda i Riells i Viabrea).

Les obres abastaran també els moviments de terres corresponents, la formació dels ferms i drenatges, així com la senyalització, l’abalisament, les barreres de seguretat i el tractament dels talussos. D’altra banda, es preveu la protecció de serveis afectats i la disposició de xarxa de telecomunicacions.