divendres, 16 de març del 2018

Algunes notícies per llegir 14-16/3/2018...

consorcibesostordera Hace 3 horas
El pròxim dimarts, 20 de març, a les 18 hores, a la seu del . inaugurem l'exposició "El retorn de la llúdriga a les conques del Besòs i la Tordera". Celebrem el

Científics i naturalistes, reunits al per determinar l'estat actual del medi natural al Delta de la Tordera. Universitat de Girona

Carles Tobella Hace 2 horas
Els forestals tenen un paper determinant en la composició i l'estructura de moltes comunitats vegetals i animals. Però, la es comporta igual a tots els estrats i àrees cremades? 🌳🔥🌱


Vallgorguina i Sant Celoni es beneficien de la renovació tecnològica d'una línia elèctrica
Nació Digital 14/3/2018

Els nous pals tenen un pes més lleuger i major resistència a les inclemències meteorològiques com la calamarsa, les pedregades, o les descàrregues de llamps; o el vandalisme, com els trets dels caçadors.

Un dels nous pals de la línia | Endesa

Endesa ha acabat recentment els treballs de millora tecnològica d'una línia de mitjana tensió al Baix Montseny i Maresme amb l'objectiu d'incrementar la qualitat i la continuïtat en el subministrament elèctric de més de 2.600 clients repartits entre els municipis de Vallgorguina, Sant Celoni i Sant Iscle de Vallalta.

L'actuació, que ha tingut un pressupost superior als 12.000 euros, aportats íntegrament per la companyia elèctrica, ha consistit a substituir vuit suports de fusta per uns de nous, també de fusta, d'una traça aèria de 25 kV ubicada en un entorn rural de la comarca, de manera que queden més integrats en l'espai natural. La línia té 32,1 quilòmetres de tram aeri i 15,5 en subterrani. A més, s'han canviat els tradicionals aïlladors de vidre de què disposava la línia per uns nous aïlladors polimèrics, que estan fabricats a partir d'un compost a base de fibra de vidre i silicona i que aporten significatius avantatges respecte dels anteriors.

En concret tenen un pes més lleuger i major resistència a les inclemències meteorològiques com la calamarsa, les pedregades, o les descàrregues de llamps; o el vandalisme, com els trets dels caçadors.

Aquesta actuació, que forma part del pla de millora de les infraestructures elèctriques al Vallès Oriental suposen un pas més per dotar la xarxa de la comarca dels darrers avenços tecnològics amb l'objectiu de donar una resposta adequada a les especificitats del municipi i a les necessitats del seu mercat.


Diari de Girona 15/3/2018

Territori comença de nou i sotmet a informació pública l'estudi informatiu i d'impacte ambiental amb l'últim traçat previst

A partir d'avui ja s'hi poden presentar al·legacions


La Generalitat ha decidit començar de nou tota la tramitació administrativa per perllongar la C-32 des de Blanes fins a Lloret de Mar. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anul·lat el procés que es va iniciar el 2000 i que va acabar amb l'aprovació definitiva del projecte el 2016. Les obres es van arribar a adjudicar però entremig diferent entitats van interposar un recurs en considerar que el traçat final, aprovat amb la declaració ambiental del 2000, era diferent i que havia caducat. El TJSC va decidir suspendre cautelarment les obres el juliol de 2017.

sempre ha defensat que ha aplicat la normativa i que el traçat final no havia experimentat cap variació significativa que requerís una nova declaració d'impacte ambiental. Amb tot, no vol «judicialitzar» el projecte i davant els dubtes ha optat per tornar a fer la tramitació des de l'inici, un procés que durarà mesos.


En concret, el DOGC (Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya) va publicar ahir l'anunci sotmetent a informació pública l'estudi informatiu i d'impacte ambiental. Des d'avui i durant 30 dies hàbils qualsevol interessat els pot consultar i presentar les al·legacions, si ho consideren adient.

Els documents no introdueixen nous traçats i opta per l'última solució aprovada el 2016 i la compara amb la del 2000. Amb tot, sí que introdueixen les millores ambientals acordades per la comissió territorial integrada per la Generalitat i els ajuntaments de Tordera, Blanes, Lloret i Tossa de Mar.

El primer estudi informatiu es va aprovar el 2000 després, passant per informació pública i amb l'aprovació de la declaració d'impacte ambiental. El projecte es va recuperar més tard i el juliol de 2016 es va aprovar definitivament amb un traçat que bàsicament reduïa la carretera a dos carrils en un sentit i un en l'altre. Per la Generalitat, té un menor impacte sobre el territori i s'ajusta a la demanda. El mateix 2016 es van aprovar els projectes constructius de l'obra principal i als treballs de reposició dels serveis afectats.

La Generalitat sempre ha defensat que compleix amb la normativa i no es va fer una nova declaració d'impacte ambiental perquè les diferents direccions generals (de tres governs diferents) van preguntar a les autoritats ambientals si calia, ja que el traçat no tenia cap variació significativa. «Sempre havien dit que era vàlida» la del 2000, van explicar ahir fonts de la Generalitat, i van passar amb el vistiplau de tres ponències ambientals del 2008, 2014 i 2016.

El TSJC va suspendre cautelarment l'execució de les obres el juliol de 2017 arran del recurs de diferents entitats que consideraven que la declaració del 2000 havia caducat amb el canvi de traçat. La Generalitat ha argumentat al jutjat que «tot s'ha fet d'acord amb la normativa». Amb tot, «davant el dubte raonable» generat, que la sentència podria tardar i que una nova tramitació comporta temps, s'ha optat per tornar a fer la tramitació des de l'inici. La voluntat «és no judicialitzar» la qüestió i «no tenim pressa», van afegir les fonts recalcant que l'obra és necessària i s'ha de fer quan abans però sense que hi hagi dubtes: «comencem de zero però amb la feina feta».

La futura carretera, lliure de pagament, ha de millorar l'accés a la Costa Brava, descongestionar la GI-600 i la GI-682 sobretot a l'estiu (suporten uns 20.000 vehicles al dia), reduir el temps de trajecte de Blanes a Lloret i alleugerir de vehicles els nuclis de les dues poblacions. Per la nova carretera hi circularan uns 9.000 vehicles al dia.

La nova tramitació tardarà mesos fins que sigui una realitat. Fins que no s'encarrili, la Generalitat no presentarà l'estudi informatiu de la segona fase per fer arribar la C-32 fins a Tossa de Mar, un estudi licitat i actualment en redacció.


Ràdio Palafolls 16/3/2018

Foto: motorpoint.com

Aquesta setmana la Policia Local de Palafolls ha finalitzat una altra campanya de control de la via pública. En aquest cas els agents controlava la velocitat en carreteres urbanes o interurbanes. De fet segons expliquen des de la Policia el radar s’ha instal·lat a la carretera de Blanes i al Polígon d’en Puigverd.

En només 3 jornades de control, s’han tramitat 260 denúncies per excés de velocitat.

Des de la Policia es recorda que rere la gran majoria d’accidents hi ha sempre una velocitat excessiva. Ho diu Miguel Àngel Marín, cap de la Policia Local.

Aquestes 260 denúncies, però no són tots els excessos de velocitat detectats, ja que el nombre d’infractors és molt més elevat. No es poden tramitar totes les denúncies, ja que no sempre la fotografia del radar és prou nítida per poder cursar les sancions.

Segons Marín s’han detectat molts cotxes per sobre dels 80 km/h i fins i tot vehicles a més de 100km/h en trams limitats als 50.

Uns excessos de velocitat que no només s’han donat a la carretera de Blanes, sinó que també s’han fet evidents a la zona del polígon d’en Puigverd.

-La Policia Local ja havia avisat a través del perfil al Facebook de l’inici d’aquesta campanya de control de velocitat.

Fins diumenge el cos local de seguretat manté en marxa, en coordinació amb la resta de policies i Mossos d’Esquadra, una altra campanya que sanciona les distraccions al volant com ara mirar el mòbil o manipular el GPS mentre es condueix.


Elmalgratenc.cat 16/3/2018


El projecte d’urbanització de l’avinguda Barcelona -en el tram comprès entre el carrer Ausiàs March i l’avinguda Colom- no estarà enllestit fins passat Setmana Santa. Els treballs acumulen un nou retard i no finalitzaran segons el calendari previst. La regidora d’Obra Pública, Mireia Castellà, ho ha atribuït a les empreses del gas i llum, que no han instal·lat a temps els serveis corresponents. Aquest fet comporta que l’asfaltat, la col·locació de voreres, enllumenat, arbrat i senyalització de la zona hagi d’esperar. Mireia Castellà ha assegurat que l’endarreriment de les obres en cap cas afectarà la temporada vacacional.


Ona Malgrat 16/3/2018


Avui l'entrevista política de l'Informatiu del Migdia, l'Ona Política, és amb Mireia Castellà, de Junts per Malgrat. Amb la regidora d'Urbanisme, Obra Pública, Serveis, Activitats i Medi Ambient hem repassat diferents actuacions que el consistori està fent com ara la renovació dels jocs d'alguns parcs infantils i també del retard que hi ha a les obres de l'avinguda Barcelona.